Dodatkowe bilety na Holly Cole

Nieodebrane rezerwacje wróciły do kas


2009.05.13

opublikował:

Dodatkowe bilety na Holly Cole

Ogromne zainteresowanie towarzyszy kolejnemu koncertowi Ery Jazzu. Do sprzedaży (Ticketpro, Eventim oraz kasa Filharmonii Narodowej) trafiły dodatkowe bilety. Są to głównie nieodebrane rezerwacje.

18 maja gwiazdą wieczoru w warszawskiej Filharmonii Narodowej będzie wybitna kanadyjska wokalistka Holly Cole. To kolejna odsłona Ery Jazzu, która raczy nas gwiazdorskim wyborem jazzowej wokalistyki. Po koncertach Dianny Krall, Dee Dee Bridgewater, Dianne Reeves kolejne wydarzenia to (jedyne w Polsce) koncerty Holly Cole (18 maja) oraz Cassandry Wilson (3 listopada).

„Kanadyjska wokalistka Holly Cole – mówi Dionizy Piątkowski, szef Ery Jazzu – już dzisiaj określana jest objawieniem artystycznym na miarę swojej rodaczki Diany Krall.” Doskonale wykształcona (absolwentka prestiżowej bostońskiej Berklee School Of Music), piękna wokalistka z równą gracją porusza się w repertuarze wielkich jazzowych standardów, jak i popularnych przebojów muzyki rozrywkowej. W jej śpiewie dostrzec można fascynację stylistyką wielkich wokalistek jazzu – Dinah Washington, Sarah Vaughan i Betty Carter – ale Holly Cole nie stroni także od własnych, subtelnych, jazzowych interpretacji piosenek Joni Mitchell, Johnny`ego Nasha, The Beatles czy Toma Waitsa. To właśnie projekt „Tribute to Tom Waits” – zestaw jazzowych interpretacji przebojów wybitnego amerykańskiego muzyka folk-rockowego przyniósł artystce laur Juno Award (kanadyjski odpowiednik Grammy Award), którym uhonorowano w tym samym sezonie także innych wybitnych artystów Kanady : Oscara Petersona, Leonarda Cohena i Dianę Krall. Amerykańskie i kanadyjskie media rekomendują zgodnie – Holly Cole to gwiazda na miarę talentu Diany Krall.

Nadzieja kanadyjskiej sceny muzycznej wychowała się w rodzinnym Halifax w kanadyjskiej Nowej Szkocji w rodzinie muzyków. Gdzie tradycje klasyczne, celtyckie, szkockie i elżbietańskie były na równo faworyzowane i pielęgnowane, co klasyka rocka, jazzu i muzyki rozrywkowej. Rozmiłowana w muzyce rodzina nie tylko uprawiała (tak popularne w wielu domach Kanady i Nowej Anglii ) familijne muzykowanie, ale każdy zobligowany był także do nauki muzyki, gry na wybranym instrumencie a nawet edukacji w szkole muzycznej.

Już na początku lat dziewięćdziesiątych zakłada swoje autorskie The Holly Cole Trio z rewelacyjnym basistą Davidem Piltchem oraz pianistą – wirtuozem Aaronem Davisem. Doskonale wpasowany głos Holly brzmi autentycznie i szczerze, wspaniale osadzony w subtelnych frazach fortepianiu i kontrabasu. Stylistykę tę utrzyma wokalistka przez wiele sezonów i stanie się ona oczywistą manierą artystki a dwaj muzycy staną się dla tej stylistyki najdoskonalszą brzmieniową strukturą . Zrealizowane w jazzowej konwencji pierwsze, ważne albumy artystki („Girl Talk” oraz „Blame It On My Youth”), a zwłaszcza „Don`t Smoke In Bed” z przepiękną balladą „I Can See Cleary Now” Johnny`ego Nasha natychmiast pozycjonują młodą wokalistkę na szczycie kanadyjskiej sceny muzycznej. Nagroda Juno Award 1994 (kanadyjski odpowiednik amerykańskiej Grammy) dla najlepszego albumu jazzowego i laur najlepszej wokalistki jest tylko konsekwencja zachwytów krytyków i publiczności.

Doskonała oraz nienaganna interpretacja, wspaniały głos oraz wyczucie rytmu i nastroju, zestaw najlepszych muzyków oraz producentów powodują, że wokół Holly Cole tworzy się atmosfera wielkiej, nietuzinkowej gwiazdy. Do swoich zespołów zaprasza najwybitniejszych muzyków (od Gila Goldsteina, Grega Cohena, Marty Ehrlicha po The Canadian Brass oraz Montreal String Quartet).

Z pewnością znaczny wpływ na sukces oraz liczne nagrody dla ma jej producent, basista Greg Cohen. Muzyk, producent i aranżer znany dotąd ze współpracy z Davidem Byrne, Ornette Colemanem, Davidem Sanbornem, Elvisem Costello, Laurie Anderson, Lou Reedem i Bobem Dylanem oraz Tomem Waitsem (z którym grał ponad piętnaście lat). To Cohen namówił wokalistę do nagrania albumu z piosenkami Toma Waitsa, jednoznacznie wtapiając stylistykę śpiewu Holly Cole w przepiękne brzmienie folkowej ballady wybitnego rockmana. Album „Holly Cole” zyskał natychmiast nominację do Juno Award.

Koncert Ery Jazzu w warszawskiej Filharmonii Narodowej jest europejska premierą nagrodzonego programu ?Tribute to Tom Waits ? i zestawem najpiękniejszych ballad zespołu Holly Cole oraz jedynym koncertem wybitnej wokalistki w Polsce ! Ilość biletów jest – niestety- ograniczona !

Partnerem Ery Jazzu jest Polska Telefonia Cyfrowa – operator sieci Era

ERA JAZZU – HOLLY COLE

18.05.2009 -Warszawa/Filharmonia Narodowa

Bilety/ceny:

180, – VIP (sprzedane)

120, – parter balkon

 wejśćiówki – (sprzedane)

http://www.ebilet.pl/

http://www.ticketpro.pl/

http://www.eventim.pl/

http://www.ticketonline.pl/

http://www.jazz.pl/

Więcej na: http://www.jazz.pl/

Polecane

Share This