Ostatnia prosta przed startem SBM FFestivalu

Tegoroczna edycja będzie największą z dotychczasowych.


2022.08.19

opublikował:

Ostatnia prosta przed startem SBM FFestivalu

fot. @damianczarny_ph

Bedoes, Gombao 33, Jan-rapowanie, Kacperczyk, Kalush Orchestra, White 2115 oraz Zdechły Osa i Żabson – to tylko część artystów, których będzie można usłyszeć podczas szóstej edycji SBM FFestivalu. Wydarzenie wciąż się rozwija, dlatego w tym roku organizatorzy zdecydowali się przenieść je na warszawskie Lotnisko Bemowo. W dniach 25-27 sierpnia na uczestników czekać będą nie tylko koncerty, ale także liczne dodatkowe aktywności, w tym panele dyskusyjne, wydarzenia sportowe i ciekawe spotkania.

SBM FFestival może poszczycić się mocnym line-upem, w którym nie zabraknie nie tylko najważniejszych muzyków z wytwórni SBM, ale także artystów z Ukrainy, czy tych wychodzących poza rapowy nurt. Na festiwalowych scenach zaprezentują się m.in.: Adi Nowak, Bambi, Bedoes, Beteo, Białas, Fukaj, Gombao 33, Jan-rapowanie, Janusz Walczuk, Jerry Heil, Kacperczyk, Kalush Orchestra, Kamil Lanek, KęKę, Kinny Zimmer, Nypel, SB Maffija, która pojawi się pod szyldem Hotelu Maffija z wyjątkowym live-actem, White 2115, Young Multi, Zdechły Osa i Żabson. To jednak nie koniec. Część line-upu zostanie ujawniona przed samym festiwalem. Wydarzenie poprowadzi Lazy the Loser.

Nie tylko muzyka

SBM FFestival to nie tylko koncerty. Podczas licznych paneli będzie można porozmawiać o kobietach w branży muzycznej, zrównoważonej modzie, jedzeniu przyszłości, coming outach, osobach z niepełnosprawnościami i innych ważnych tematach – wszystko w ramach Strefy NOIZZ ZMIANY. Dodatkowo, organizatorzy planują również aktywności sportowe oraz projekty dedykowane dziewczynom pod szyldem SBM Girls. – W świecie rapowym wciąż jest duża nierównowaga między kobietami a mężczyznami, dlatego na SBM FFestivalu chcemy mocno zaznaczyć obecność dziewczyn w branży. Z myślą o nich zaplanowaliśmy wyjątkowe spotkania, rozmowy z inspirującymi gościniami, a także treningi. Chcemy pokazywać dziewczynom, że one też są częścią tego środowiska i mogą się w nim odnaleźć tak samo dobrze – mówi Magda Dubrawska, CEO SOLD OUT Agencji.

Partnerem tegorocznej edycji SBM FFestivalu został także TikTok, platforma rozrywkowa, dająca artystom przestrzeń do rozwoju swojej kariery. Dzięki zaangażowanej społeczności, TikTok wyznacza nowe viralowe trendy i wpływa na kształtowanie popkultury. Wśród polskich wykonawców, którzy znaleźli się w top utworach TikToka 2021 roku jest m.in. Zdechły Osa, występujący podczas SBM FFestivalu. Uczestnicy wydarzenia, którzy wezmą udział w specjalnym wyzwaniu na TikToku, będą mogli wygrać karnety na przyszłoroczną edycję.

SBM FFestival jednoczy ludzi bez względu na ich gusta, pochodzenie, wiek czy orientację seksualną. Organizatorzy kładą duży nacisk na inkluzywność, w czym wspiera ich Fundacja Polska bez Barier. Wspólnie zatroszczą się o to, by festiwal był miejscem, na którym osoby z niepełnosprawnościami będą mogły doskonale bawić się zarówno pod sceną, jak i na całym terenie SBM FFestivalu. Z myślą o nich do sprzedaży wprowadzone zostały bilety i karnety upoważniające do wstępu z osobą towarzyszącą, która nie musi płacić za wejście. Dodatkowo, powstanie audio ulotka dla osób niewidomych i słabowidzących, dla których uruchomione zostanie także radio festiwalowe z audiodeskrypcją koncertów. Informacja na temat festiwalu zostanie również przetłumaczona na polski język migowy. Utwardzone zostaną też ciągi komunikacyjne, żeby ułatwić poruszanie się po Lotnisku Bemowo. Na terenie imprezy dostępne będą toalety dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Również personel i wolontariusze będą mieli na uwadze osoby z niepełnosprawnościami, żeby w razie czego je wspierać.

Ekologia

Poza muzyką na festiwalu ważną rolę będzie odgrywała ekologia. Organizatorzy planują liczne warsztaty i panele dyskusyjne dotyczące tematów związanych z less waste i życiem w duchu eko. Dodatkowo, strefa foodtrucków, czyli Żarcie Na Kółkach, będzie strefą całkowicie pozbawioną plastiku. Wszystkie opakowania, kubeczki i talerze będą papierowe lub drewniane. W ofercie gastronomicznej pojawi się wiele pozycji bezmięsnych. Na uczestników czekać będą również wielorazowe kubki, dostępne w systemie kaucyjnym. Wspólnie z partnerem wydarzenia, marką adidas Originals, zbudowany zostanie ogromny zbiornik waterhole, który zapewni dostęp do wody dla festiwalowiczów. Uczestnicy będą mogli wchodzić na teren festiwalu z własnymi bidonami. W trosce o środowisko organizatorzy postanowili wykorzystać też część ubiegłorocznej scenografii.

Pole namiotowe

Po raz pierwszy w historii SBM FFestivalu częścią miasteczka festiwalowego będzie pole namiotowe im. Kinny’ego Zimmera, na którym można przenocować między kolejnymi festiwalowymi dniami pełnymi wrażeń. Poza wydzieloną, niezależnie działającą strefą gastronomiczną, uczestnicy będą mieli dostęp do sanitariatów z ciepłą i zimną wodą oraz do kosmetyków YOPE i produktów do higieny intymnej Your KAYA. Sam teren będzie ogrodzony i dodatkowo strzeżony. Zapewniony zostanie także dostęp do prądu. Wstęp na pole namiotowe będą miały osoby, które wykupiły nocleg na cały czas trwania festiwalu i posiadają karnet na SBM FFestival vol. 6.

Bilety jednodniowe oraz karnety są dostępne za pośrednictwem strony www.sbmffestival.pl, aplikacji Going. oraz w salonach Empik w całej Polsce.

Polecane

Share This