Poznaliśmy panelistów Enea Spring Break Showcase Festival & Conference

W panelach dyskusyjnych będą uczestniczyć m.in. Monika Brodka i Piotr Kabaj.


2016.03.18

opublikował:

Poznaliśmy panelistów Enea Spring Break Showcase Festival & Conference

Organizatorzy zaprezentowali program części konferencyjnej Enea Spring Break Showcase Festival & Conference. Panele oraz warsztaty odbywać będą się w tym roku w nowym miejscu – w Bibliotece Raczyńskich (Sala 1) na Placu Wolności 19, w pobliżu głównej strefy koncertowej Enea Spring Break. Przypomnijmy – tegoroczna edycja odbędzie się w Poznaniu w dniach 21-23 kwietnia.

Program konferencji:

Piątek, 22 kwietnia

11:00 – 12:50 – Instrukcja obsługi redakcji z „Gazetą Magnetofonową”

Warsztaty dla menedżerów / PR-owców / pracowników wytwórni i organizatorów koncertów, ale także samych artystów. Dowiecie się, jak efektywnie komunikować się z dziennikarzami, czego od nich wymagać i o co lepiej nie pytać. Porozmawiamy o tym, jak najlepiej przygotować materiały prasowe, jak materiały do recenzji i po co komu dobre zdjęcie, skoro wszystko jest w google’u?

Prowadzenie:

Tomek Doksa, Jarek Szubrycht – Gazeta Magnetofonowa

13:00-13:50 – Złap Królika vol. 2!

Iga Zawadzińska i Michał Hajduk z Instytutu Adama Mickiewicza (IAM) zapraszają do wspólnej dyskusji na temat eksportu muzyki z Polski. Spróbujemy odpowiedzieć sobie na pytania czego brakuje polskim zespołom do tego by skutecznie stawiać pierwsze kroki za granicą. Co bywa barierą w ich efektywności? Czy w Polsce potrzebne jest biuro eksportu muzyki? Postaramy się z pomocą publiczności zmapować potrzeby polskich zespołów związane z aktywnością zagraniczną.

Prowadzenie:

Iga Zawadzińska, Michał Hajduk – IAM / Don`t Panic! We`re From Poland

14:00-14:50 – Umowa między artystą a wytwórnią fonograficzną. Jak z sukcesem zakończyć negocjacje z labelem

Przedmiotem panelu będzie dyskusja na temat praw i obowiązków stron umowy fonograficznej (kontraktu z labelem), ze szczególnym uwzględnieniem pozycji artysty. Jego celem będzie analiza i wskazanie głównych ryzyk leżących po stronie artysty oraz omówienie szczególnie niebezpiecznych zapisów umownych. Podczas panelu przedstawione zostaną także praktyczne sposoby negocjacji kontaktu z labelem, pozwalające na stworzenie partnerskich warunków współpracy.

Prowadzenie:

Hubert Masiota, adwokat

15:00-16:20 – Obraz rynku fonograficznego w Polsce i na świecie

Jak obecnie wygląda polski rynek muzyczny na tle światowej branży fonograficznej. Czym charakteryzują się lokalne rynki muzyczne i co wyróżnia Polskę: repertuar, uwarunkowania prawne, zasady funkcjonowania rynku (prezentacja dyskusja).

Paneliści:

Piotr Kabaj – Wiceprzewodniczący Zarządu ZPAV, Warner Music Eastern Europe President & Warner Music Poland Managing Director

Andrzej Puczyński – Przewodniczący Zarządu ZPAV

Marek Staszewski – Pełnomocnik Zarządu ZPAV, adwokat



16:30-18:00 – Artysta–wytwórnia. Pierwsze kroki na rynku muzycznym

Jacy artyści mają największe szanse na podpisanie kontraktu fonograficznego i kogo poszukują wytwórnie. Jaki materiał przygotować dla wytwórni i jak przygotować się do rozmów, aby uniknąć błędów najczęściej popełnianych przez młodych artystów.

Paneliści:

Jacek Jagłowski – współwłaściciel agencji QL CITY oraz wytwórni QL Music, członek zarządu ZPAV

Marcin Russek – A&R Sony Music Entertainment Polska, członek ZPAV

Zbyszek Zegler – A&R Universal Music Polska, członek ZPAV

Moderator: Jarek Szubrycht

Sobota, 23 kwietnia

11:30-12:50 – Trasa koncertowa – forma promocji czy forma sprzedaży muzyki?

Jaką obecnie rolę pełni trasa koncertowa – czy jest bardziej formą promocji czy sprzedaży muzyki? Jak zorganizować efektywną trasę koncertową i jak ją promować? Gdzie szukać partnerów i jak przygotować budżet?

Paneliści:

Tomik Grewiński – właściciel firmy Kayax, członek ZPAV

Robert Kurpisz – właściciel firmy Kurpisz Impresariat, managementu polskich wykonawców

Paweł Walicki – właściciel firmy ART2 Music Management

Moderator: Joanna Wróżyńska – Co Jest Grane 24

13:00-13:50 – Iceland – this is how we do it! (wykład w języku angielskim)

Model eksportu muzyki islandzkiej przedstawi Sigtryggur Baldursson, dyrektor zarządzający Iceland Music Export (IMX), w latach 80. i na początku lat 90. członek zespołu Sugarcubes wraz z Björk. Współwłaściciel wytwórni Bad Taste (Smekkleysa), współpracownik Emiliany Torrini, zaangażowany w organizację islandzkiego festiwalu showcase`owego, Iceland Music Airwaves.

Prowadzenie:

Sigtryggur Baldursson – IMX

14:00-15:20 – Polskie zespoły na zagranicznych festiwalach showcase`owych – jak wykorzystać swoją szansę?

Jak przygotować się do występu na zagranicznym festiwalu showcase`owym? Jakich błędów unikać? Jak sprawić by wyjazd na Eurosonic, Reeperbahn Festival czy The Great Escape stał się istotnym przystankiem na drodze do sukcesu?

Paneliści:

Monika Brodka – wokalistka, muzyk

Olga Tuszewska – manager Brodki, Kayax

Łukasz Minta – dyrektor Agencji Go Ahead

Moderator: Łukasz Kamiński – Co Jest Grane 24

15:30-16:20 – Bands are brands – czyli jak skutecznie budować wizerunek zespołu muzycznego?

Grasz w młodym zespole i chcesz zdobyć więcej słuchaczy? Robisz ciekawą muzykę, ale nie wiesz jak pokazać ją światu? Jesteś menedżerem fajnego projektu muzycznego i chcesz tchnąć w niego nowe życie? Zapraszamy! Bazując na naszym doświadczeniu ze świata marketingu i działalności w branży muzycznej pokażemy Ci, jak to zrobić, korzystając z kilku podstawowych zasad budowania marki. Bez złotych zaklęć i lania wody przybliżymy kluczowe elementy profesjonalnego tworzenia wizerunku na przykładach z życia muzyków wziętych (od The Smiths po Gang Albanii). Pokażemy, że marketing nie gryzie i że skutecznie stosowany pomoże w zdobyciu fanów i zainteresowania mediów.

Prowadzenie:

Krzysztof Białkowski (Strateg, One 11)

Piotr Bombol (Strategy Director Albo/Albo)

Bilety na Enea Spring Break cieszą się sporym powodzeniem, dlatego polecamy nie zwlekać z ich zakupem. Na imprezę można kupić wyłącznie 3-dniowe karnety w cenie 89 zł. Znajdziecie na Eventim.pl.

Na Enea Spring Break zagra ponad 100 wykonawców, w tym m.in. Brodka, Dawid Podsiadło, Taco Hemingway, Rebeka czy Jazzombie. Szczegóły na www.spring-break.pl.

Polecane

Share This