Run-D.M.C. i A-Trak dla adidas Originals


2013.07.28

opublikował:

Run-D.M.C. i A-Trak dla adidas Originals

1 sierpnia legenda hip-hopu Run-D.M.C. zderzy się ze światową gwiazdą muzyki elektronicznej A-Trakiem. Tak rozpoczyna się globalna kampania adidas Originals na sezon jesień-zima 2013.

Run-D.M.C., mistrzowie nieoczywistych współpracy, wyzwali do walki w studio księcia klubowej muzyki A-Traka, aby stworzyć współczesny hymn pod hasłem „unite all originals”. Od samego początku Run-D.M.C. łączyło style i kultury, inspirując innych na każdym kroku. Pionierzy rapu byli pierwszymi, którzy połączyli hip-hop z rockiem i modę z muzyką. Teraz robią to ponownie wydając najgorętszy na naszej planecie, utrzymany w new-schoolowym kimacie mixmaster.

Muzyka to nie wszystko, dlatego fani z całego świata będą mogli zjednoczyć się z Run-D.M.C. w interaktywnym wideo, które wskrzesi legendy. Każdy będzie mógł sterować postaciami muzyków umiejscowionymi w scenerii Nowego Jorku. Używając głosowych komend oraz dodając odpowiednie wizualizacje będzie można wpływać na ostateczny wygląd filmu z efektami specjalnymi i animacjami. Adidas Originals doprowadził do zderzenia dwóch wyjątkowych światów. Ten moment z pewnością można określić jako najbardziej epicki w 2013 roku.

Wideo z backstage`u kręcenia klipu wraz z wypowiedziami artystów można zobaczyć tutaj.

Run-DMC

Run-DMC wpłynęło na rozwój muzyki i jej obecne brzmienie tak mocno, jak twórczość Elvisa Presleya czy The Beatles. Trio, którego kariera rozciąga się przez 30 ostatnich lat i przez 30 milionów sprzedanych płyt, nie powstało tylko dla siebie, ale dla całego przemysłu muzycznego, nieco starszego pokolenia, dzisiejszych nastolatków i pokoleń, które dopiero nadejdą.

Rzadko się zdarza, że artyści mają tak jasny i kompletny plan dla swoich działań muzycznych, jak Run-D.M.C. (Joseph „DJ Run” Simmons, Darryl „DMC” McDaniels, oraz wielki Jason „Jam Master Jay” Mizell, który dołączył najpóźniej).

Wszystko zaczęło się w 1983 roku w Hollis w nowojorskim Queens od „It’s Like That” i „Sucker MCs”, które łączyły brzmienia R&B, party funk z niespotykanymi dotychczas nieregularnymi bitami i szorstkimi dźwiękami. W ciągu roku Run-D.M.C. zrobiło kolejny gigantyczny krok naprzód wydając singiel „Rock Box”, w którym muzycy połączyli dźwięki gitary z hip-hopowymi bitami. Wielka popularność Run-D.M.C sprawiła, że po raz pierwszy w historii przemysłu muzycznego album rapowy pokrył się najpierw złotem („Run-D.M.C.”, 1983), a następnie platyną (King of Rock, 1985). Wszystkie single z pierwszych lat działalności np. „Hard Times,” „Jam Master Jay”, „Together Forever” lub „Here We Go” były kamieniami milowymi w rozwoju hip-hopu.

Jak się później okazało, to było jedynie preludium do eksplozji multi-kulturowych dźwięków i bitów, jakie usłyszeliśmy na wydanym w 1986 roku albumie „Raising Hell”. Pierwszy, podwójny singiel „My Adidas”/”Peter Piper”, utrzymany w stylu klasycznego hard-core hip-hop, stał się najbardziej pożądanym, najgorętszym i najważniejszym winylem w historii przemysłu muzycznego. Drugi singiel z tej płyty, „Walk This Way”, czyli współpraca z Aerosmith, wprowadził rap po raz pierwszy na listę Billboard Pop Top 10 i zapewnił rekordową sprzedaż 3 milionów płyt. Muzyka popowa wpadła nie na drugi, ale a trzeci tor

i zmieniła się na zawsze. Ich eklektyczne brzmienia, ich studyjna technologia, ich kultowy wizerunek, ich miażdżące system wideoklipy i oczywiście masowe, spektakularne trasy koncertowe pozwoliły średniej klasie amerykańskich przedmieść zaakceptować i zrozumieć autentyczny, twardy styl ulicy z centrum Nowego Jorku. Efekt fali po Run-D.M.C. dotknął każdego muzyka od Jaya Z, przez Christinę Aquilerę po Justina Timberlake’a.

Oczywiście nie byli pierwszym rapowym składem w historii, ale „New York Newsday” napisał „byli pierwszym rapowym składem, który naprawdę się liczył”. Byli pierwszymi raperami, którzy pojawili się w programach telewizyjnych MTV, American Bandstand

i Saturday Night Live, jako pierwsi raperzy mieli okładkę magazynu Rolling Stone, jako pierwsi raperzy podpisali umowy reklamowe, stając się twarzami produktów jako pierwsi raperzy zostali nominowani do nagród Grammy.

Sukces Run-D.M.C. zmienił nie tylko muzykę rap, rock i R&B, ale cały, światowy pop w każdym wydaniu. Mieli wpływ na sport, modę, marketing i ogólnie rozumianą pop kulturę. Zmienili przemysł i zrobili to mówiąc bezpośrednio do młodych ludzi, bez pomocy mainstreamowych mediów, bez wsparcia specjalistów od promocji. Dzięki temu nie stracili swojej wiarygodności.

Ich kolejny album „Down With the King” dotarł do 7. miejsca amerykańskiego Billboardu, natomiast w 1998 roku powstał remix pierwszego hitu „It’s Like That”, który sprzedał się w milionach egzemplarzy na całym świecie, trafiając na pierwsze miejsca list przebojów w Europie.

W 2002 roku, 30 października zdarzyła się tragedia. Jam Master Jay został zastrzelony w swoim studio nagraniowym w Hollis w Queens. Trio przepadło. Zszokowani i załamani stratą przyjaciela Run i D.M.C. postanowili pójść osobnymi ścieżkami. W oświadczeniach mediowych podkreślali, że „bez Jaya nie jesteśmy już Run-D.M.C.”. Obecnie Joseph Simmons jest pastorem, wyprodukował reality show dla MTV „Run’s House”, jest autorem książek nt. wiary, które nie opuszczają listy bestsellerów „New York Times”. Darryl „D.M.C.” McDaniels zdobył nagrodę Emmy za swój dobrze przyjęty przez krytykę dokument filmowy oraz stał się filantropem.

W 2009 roku Run-D.M.C dołączyło do słynnej Rock’n’Roll Hall of Fame, a w 2011 roku magazyn „Rolling Stone” umieścił ich wśród 50 największych gwiazd wszechczasów. Obecnie, 11 lat po śmierci Jaya, Rey Run i D.M.C na nowo zaczęli razem występować podczas wybranych koncertów, aby zbierać fundusze dla „Jam Master Jay Foundation” oraz aby stworzyć platformę muzyczną dla dwóch, bardzo utalentowanych synów Jaya.

A-Trak

Bardzo niewielu DJ-ów potrafi przestawić się z grania w klubach na tworzenie muzyki podczas największych i najbardziej spektakularnych festiwali na świecie. A-Trak, jak się okazuje, zupełnie nie ma z tym problemu. W dzisiejszej kulturze zajmuje wyjątkowe miejsce. On i jego partner Nick Catchdubs założyli w Ameryce mocno trendsetterski label „Fool’s Gold”. To przedsięwzięcie pozwoliło rozpocząć kariery takim artystom jak Kid Sister i Kid Cudi. „Złoto głupców” zostało stworzone, by połączyć różne aspekty muzyki klubowej. To tutaj powstał mixtape Dirty South Dance, który na dobre rozpoczął jsolową karierę A-Traka. Obecnie jest jednym z najbardziej rozchwytywanych remikserów, a jego remiksy  Yeah Yeah Yeahs i Boys Noize stały się niezaprzeczalne filarami DJ-ingu na całym świecie.

W 2009 roku ukazała się jego nowa produkcja „Anyway”, która powstała we współpracy z Armandem Van Heldenem. Duet producencki przyjął nazwę Duck Sauce. „Anyway” zostało okrzyknięte tanecznym hitem roku, a A-Trak stał wspiął się na szczyty klubowych list przebojów na całym świecie, dostając jednocześnie ogromne wsparcie od takich gwiazd jak Pete Tong, Busy P, David Guetta czy 2manydjs. Rok później w świat poszła petarda. Spod palców A-Traka i Van Heldena wyszedł kawałek „Barbra Streisand”, który zebrał niemal 70 milionów wyświetleń na youtube. Czy jest ktoś, kto go nie słyszał?

A-Trak zaczynał jako dzieciak w latach 90-tych. W pierwszej dekadzie XXI wieku dużo podróżował po świecie i zbierał płyty znanych dj-ów. Najpierw jeździł w trasy z Q-Bert’s Invisibl Skratch Piklz, potem z Craze oraz Allies. W 2004 został wyjazdowym Dj-em Kanye Westa. Blisko dziesięć lat młodzieńczych wędrówek zostało złapanych na jego DVD Sunglasses Is A Must , które ukazuje życie w trasie.

W międzyczasie A-Trak został również modową ikoną stylu new-school, współpracując m.in. z Nike, New Era, Kidrobot, Zoo York. Po latach szarpania winylów, gromadzeniu mil lotniczych i stylowym ubieraniu się A-Trak w końcu stał się tym, kim chciał – ikoną. Od dawna czekał na ten moment w swojej karierze i wreszcie go osiągnął.

Symbolem kolekcji adidas Originals jest „Koniczynka” — słynne trójlistne logo, po raz pierwszy użyte w roku 1972. Kolekcja adidas Originals, łącząca prawdziwy sport i globalną miejską modę, poszerza swoją ofertę sportową o nowe inspirujące projekty miejskich ubrań dla współczesnych klientów. Motto „Ciesz się oryginalnością” stanowi podstawę wszystkich inicjatyw komunikacyjnych i pomaga wzmocnić więź z klientami. Marka adidas obejmuje dwa oddziały, które stanowią odzwierciedlenie dwóch segmentów rynkowych: Sport Performance i Sport Style. adidas Originals jest częścią działu adidas Sport Style.

Polecane

Share This