Rusza największa kampania społeczna w historii polskiej muzyki


2020.08.15

opublikował:

Rusza największa kampania społeczna w historii polskiej muzyki

#StayTogether to kampania na rzecz odpowiedzialności społecznej w czasach pandemii COVID-19, realizowana we współpracy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy oraz miastami należącymi do Międzynarodwej Sieci Miast Muzyki UNESCO, zainicjowana przez muzyczny duet producencki Karo Glazer i Remka Zawadzkiego oraz twórcę OPENSTAGE.PL Łukasza Feldka.

W pierwszych sekundach wideo pojawia się Jurek Owsiak i namawia do trzymania się razem, oraz bycia odpowiedzialnym. #StayTogether to bezprecedensowy projekt w historii polskiej muzyki rozrywkowej. W stworzeniu i nagraniu piosenki wzięło udział niemal 80 wokalistów i instrumentalistów, co czyni z tego przedsięwzięcia największą kolaborację muzyczną solowych artystów polskich.

Nigdy wcześniej tylu twórców na co dzień tworzących w bardzo różnych nurtach muzycznych i w wielu przypadkach nie znających się osobiście nie wzięło udziału w powstaniu wspólnego utworu, a przy #StayTogether pracowali m. in.: Renata Przemyk, Marcin Wyrostek, Natalia Grosiak, Ania Brachaczek, Maciej Lipina, Ola Nizio, Swiernalis, Baasch, Karo Glazer & Power Collecve czy FRELE.

Jako że piosenka powstawała w czasie pierwszych tygodni obostrzeń związanych z pandemią artyści materiał rejestrowali w domach i wysyłali przez Internet. Przy okazji nagrywania dźwięku nagrywali wideo, które jest zapisem chwil spędzonych w izolacji. Piosenka ma na celu pokazanie solidarności artystów w niepewnych czasach.  Mimo trudnego tła, utwór ma pozytywne przesłanie, namawia do trzymania się razem, kiedy nieodzowne jest bycie na odległość, oraz nakłania do odpowiedzialnych zachowań pomimo chęci bycia razem.

Tantiemy za każde odtworzenie piosenki #StayTogether zostaną przekazane na rzecz Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy.

Źródło: Agora / YouTube

Polecane

Share This