Strefa Fashionera na Openerze

Namiot modowy na największym festiwalu w Polsce


2009.05.21

opublikował:

Strefa Fashionera na Openerze

Każdy dzień przybliża nas do jednego z najważniejszych polskich festiwali – Heineken Open’er Festival. 2 – 5 lipca do Gdyni zawita ponad 120 artystów, których publiczność będzie mogła oglądać na 7 festiwalowych scenach przez 4 dni. Obok Main Stage, Tent Stage, World Stage, Young Talents Stage, Beat Stage i Alter Space powstaną nowe, niezwykłe miejsca. Jednym z nich będzie specjalna strefa Fashion’er, na której zaprezentują się artyści świata mody.

Nowej strefie przyświeca idea – Fashion Id, czyli moda jako tożsamość festiwalowiczów. Stanie się ona ważnym miejscem na Open’erowej mapie, gdzie zaprezentowane zostaną najciekawsze i najświeższe modowe inspiracje.

Projekt Fashion’er zainaugurowany został konkursem na projekt koszulki typu T-SHIRT. Konkurs cieszył się ogromnym zainteresowaniem, a jego zwycięzcami zostali Marta Bacia i Łukasz Traczyk. Ich projekty są oficjalnymi tegorocznymi koszulkami Open’erowymi. Wyróżnienia otrzymali: Elwira Dobkowska, Ewa Moskała oraz Adam Walas.

Punktem kulminacyjnym w ramach projektu Fashion’er będą pokazy mody jednych z najbardziej utalentowanych polskich projektantów. Swoje kolekcje zaprezentuje 9 wspaniałych kreatorów z kręgu mody: A&E Vintage, Maldoror, Marta Siniło, Piotr Drzał, Oluhi, green establishment, Twins, UEG oraz Plastikowy.

Sterfa Fashion’er to miejsce wyjątkowe, więc nie może w nim zabraknąć znakomitych gości z szeroko pojętego kręgu mody. W najbliższy piątek – 22 maja, w programie „Pytanie na śniadanie” nasz modowy projekt wspierać będą Gosia Baczyńska, Sławek Blaszewski i Robert Serek.

Namiot modowy to również okazja do udanych zakupów między innymi kolekcji projektantów biorących udział w pokazach, kolekcji biżuterii, dodatków, ubrań w stylu vintage.

Istotnym elementem towarzyszącym strefie modowej jest możliwość zaistnienia w niej jako partner. Daje to szansę dotarcia ze swoją kolekcją do szerokiej grupy otwartej na modę publiczności festiwalu.

Profile projektantów:

A&E Vintage Store to butik online, który w kreatywny sposób interpretuje tendencje w modzie za pomocą odzieży i akcesoriów vintage oraz własnych kolekcji autorskich. Twórczynie butiku Ania Czarnecka i Ewa Stefanowicz od dawna śledzą, jak styl vintage przenika do mody, ich inspiracją są „street looki” z całego świata, magazyny oraz blogi modowe. A&E istnieje od 2006 roku i był pierwszym sklepem vintage online w Polsce.

Maldoror to projekt Grzegorza Matląga stworzony w 2007 roku. Od tamtego czasu nieprzerwanie powstają pod tą nazwą kolekcje i pojedyncze egzemplarze ubrań. Trudno sprecyzować dokładne założenia czy styl. Prace autora są próbą przeciwstawienia się tendencji produkowania kolekcji tłumaczonych inspiracjami, potrzebami klientów oraz trendami. Jedyną stałą wartością jest wiara w potrzebę ciągłej metamorfozy.

Siniło Marta – aktualnie przebywa w Londynie, gdzie uczy się i zgłębia tajniki światowej mody. Ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Łodzi, gdzie otrzymała tytuł w dziedzinie stylistyka – projektowanie odzieży. Można powiedzieć, że projektuje i „bawi się ciuchami” od zawsze. Ma na koncie pracę w teatrze, współpracę przy filmach, różne realizacje i akcje nie tylko modowe. Klika lat poświęciła na poważne realizowanie marzeń kreując młodzieżową markę streetwearową.

Piotr Drzał – dysponuje fantastyczną wyobraźnią, która już nie raz została doceniona przez profesjonalistów zasiadających w kapitułach wielu konkursów dla młodych projektantów. Podczas ostatniego pokazu na Baltic Fashion Awards w niemieckim Heringsdorfie, on i jego tłumaczka byli ulubieńcami wszystkich. Inspiruje go łączenie różnych stylów i stara się, aby stało się to cechą charakterystyczną jego działalności.

Oluhi – projektantka, która nie lubi lansu, a jej moda broni się sama. Projektuje ubrania od 9 lat, jest absolwentką Architektury Wnętrz, ASP w Krakowie. Jej projekty można było zobaczyć m.in. w magazynach A4, Machinie, Machinie Design. Trafiły też do japońskich butików dzięki współpracy z tokijską agencją Dune. „Playing Ping-Pong on a train” będzie prezentacją Oluhi na Fashion`er, przygotowaną wspólnie z panią k., vj-ką i realizotorką filmową, absolwentką Akademii Filmowej w Łodzi.

Green establishment – pomysł stworzenia wspólnej marki narodził się kilka lat temu w głowach dwóch młodych projektantek – Kamili Kanclerz, która odpowiedzialna jest za projekty i warstwę wizualna oraz Kingi Kowalewskiej, która współpracuje z firmą przy projektach dla indywidualnych klientów. Ideą przyświecającą projektantkom stało się tworzenie ubrań nacechowanych indywidualizmem poprzez nieprzerwany kontakt z projektem i osobami, które nad nim pracują.

Twins – czyli siostry Marta i Iwona Dawickie – to niezwykle twórczy duet. Ich znakiem rozpoznawczym jest połączenie mody i fotografii. Ręcznie wykonana biżuteria, niepowtarzalne kolczyki z figurkami lego, misterne pierścionki wykonane z filcu, paski, torebki, etui, minifotonośniki, maskotki, ubrania vintage. Wszystko w soczystych kolorach, fachowo wykonane i niebanalne. Dzięki charakterystycznemu stylowi Twins zyskują coraz większą renomę i popularność.

UEG – a tak naprawdę Michał Łojewski urodził się w 1974 r. w Warszawie. Dzieciństwo spędził w Tokio. Jest absolwentem Wydziału Grafiki na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, zdeklarowanym minimalistą, wierny przekonaniu, że „więcej znaczy mniej“. Unika rozbudowanej kolorystyki na rzecz barw monochromatycznych. Unika mody i trendów, dosłowności i nadinterpretacji. W 2003 roku wspólnie z Anią Kuczyńską założył anti-fashion brand – Usa e Getta (UEG), który prowadzi do dziś.

Plastikowy – Mateusz Wójcik mieszka, studiuje i tworzy w Łodzi. Projektant, rysownik, grafik. W roku 2007 debiutował, otwierając projekt międzynarodowy „Monsterland”. Pierwsza kolekcja „I feel felt!” to specyficzna forma architektonicznego podejścia do materiałów jako tworzywa. Motywem dominującym w niej były kokardy, a materiałem filc. Nowa kolekcja jesień/zima 09/10 jest konsekwencją architektonicznego myślenia o potencjale materiału oraz adaptowaniu ciała jako części kreacji.

DATA: 2-5 lipca 2009

MIEJSCE: GDYNIA, Lotnisko Babie Doły (Kosakowo)

CENY KARNETÓW:

Karnet 3 dni (3,4,5.07.2009) – 280 PLN

Karnet 3 dni (3,4,5.07.2009) z polem namiotowym – 300 PLN

Karnet 4 dni (2,3,4,5.07.2009) – 320 PLN

Karnet 4 dni (2,3,4,5.07.2009) z polem namiotowym – 340 PLN

Bilety jednodniowe: 2.07.2009 – 100 PLN, bilety jednodniowe na pozostałe dni – 140 PLN

BILETY DO NABYCIA: http://www.opener.pl/ oraz w punktach sprzedaży sieci

http://www.ticketpro.pl/ i http://www.eventim.pl/

ORGANIZATOR: Alter Art

Więcej informacji na stronach http://www.alterart.pl/ oraz http://www.heineken.pl/

 

Polecane

Share This