We Are the… Auchan

Żart? Strzał w 10? Żenada? Marketing sieciowy?


2010.02.05

opublikował:

We Are the… Auchan

W 1985 roku Michael Jackson i Lionel Richie w odpowiedzi na „europejską” akcję Live Aid, której celem była pomoc głodującej Afryce, napisali utwór „We Are the World”. Piosenka wykonywana przez supergrupę USA for Africa ukazała się w marcu 85, zdobyła dwie nagrody Grammy i – co najważniejsze – przyniosła 90 mln dolarów zysku przekazanych na pomoc cierpiącym głód  w wyniku niespotykanej suszy Afrykańczykom. 

Niedawno sieć supermarketów Auchan w Polsce wyprodukowała cover „We Are the World”, w którym pracownicy tej sieci wielbią pod niebiosa markę, dla której pracują. Śpiewają, że inne sieci nie mają szans, że tną ceny zawodowo, by klient więcej pieniędzy maił, że są najlepsi, najbardziej się starają, by mieć największy obrót… Że Auchan jest niezniszczalny…

Nie wiem, czy ten filmik miał kiedykolwiek trafić do sieci, czy miał być jedynie „materiałem wewnętrznym” (jeśli tak, to gratuluję wiary, że coś takiego nigdy by nie wyciekło na zewnątrz). Pewnie maiło być dowcipnie, miło, zabawnie… ale nie jest.


Wykorzystanie akurat tego numeru do promocji sieci supermarketów wydaje mi się żenujące. Dowcip, dowcipem, ale granie piosenką która uratowała wiele istnień ludzkich od głodowej śmierci jest co najmniej niesmaczne. Szczerze gratuluję marketingowcom Auchan. Gdybyście mieli naprawdę poczucie humoru może byście się schylili na przykład po „Boys, boys, boys” Sabriny w wykonaniu co odważniejszych kasjerek… albo jeszcze lepiej pracownic działów marketingu i PR.

Polecane

Share This