RIHANNA – „Rated R”


2009.11.24

opublikował:

RIHANNA – „Rated R”

Z rodzinnych Karaibów na szczyty list przebojów, wybiegi Paryża i Mediolanu i największe sceny świata. Ta piękna 21–letnia Barbadoska zasłużyła sobie na miano międzynarodowej supergwiazdy. Od przełomowego w jej karierze multiplatynowego albumu „A Girl Like Me” po światowy hit „Good Girl Gone Bad” w zaledwie kilka lat, Rihanna zmieniła muzykę pop dla młodego pokolenia. Teraz kontynuuje artystyczną podróż na jednym z najbardziej oczekiwanych albumów ostatnich miesięcy – swojej czwartej studyjnej płycie pt. „Rated R”.

Poza oszałamiającą karierą muzyczną Rihanna założyła organizację charytatywną pomagającą dzieciom oraz zaangażowała się w wiele kampanii, w tym dla Parlux i Cover Girl uczestnicząc w nich z takimi postaciami jak Queen Latifah, Drew Barrymore czy Faith Hill. Aby zebrać fundusze dla UNICEF Rihanna została również twarzą kolekcji Gucci – Tatoo Heart.

Trudno uwierzyć, że zaledwie cztery lata temu Rihanna była młodą mieszkanką Saint Michael na Barbadosie. Jej pierwszym kontaktem z biznesem muzycznym było spotkanie przebywającego tam na wakacjach nowojorskiego producenta muzycznego Evana Rogersa. Evan, po obejrzeniu jej występu był pewien, że któregoś dnia Rihanna zostanie gwiazdą. Wkrótce potem wyruszyli do Nowego Jorku w poszukiwaniu kontraktu płytowego. Już podczas pierwszego spotkania z Jayem Z i Antonio „L.A.” Reidem Rihanna osiągnęła swój cel. Jay, który właśnie został prezesem Def Jam Recordings, był pod takim wrażeniem naturalnego talentu artystki. Od razu podpisał z nią kontrakt.

W 2005 roku, nakładem Def Jam ukazała się jej debiutancka płyta „Music Of The Sun”, która zwróciła uwagę dzięki „Pon De Replay” – dancehallowemu, wpadającemu w ucho singlowi. Rok później wydano platynowy album „A Girl Like Me”, z którego pochodzą hity „SOS” i „Unfaithful”.

Mając na koncie dwa albumy w zaledwie dwa lata, Rihanna wydała w 2007 roku trzeci, multiplatynowy krążek „Good Girl Gone Bad”. Pierwszy singiel z płyty – „Umbrella” był niekwestionowanym numerem 1 tamtego lata i opanował notowania Billboardu na 252 tygodnie. Piosenka była również numerem 1 w Wielkiej Brytanii, zdobyła również nagrodę za Najlepszy teledysk na MTV Video Music Awards w 2007 roku.  Poza tym Rihanna ma na swoim koncie pierwsze miejsca list przebojów, nominacje i nagrody Grammy, dwie MTV Video Music Awards, Teen Choice Award, American Music Award, trzy nagrody Billboardu oraz europejską statuetkę MOBO w kategorii „Best International Act”.

„Good Girl Gone Bad” pokazało Rihannę nie tylko jako wykonawczynię. Dzięki kolekcji hitów, wśród których znalazły się innowacyjne produkcje Timbalanda i Tricky Stewarta oraz kompozycje Justina Timberlake’a i Ne-Yo, Rihanna wzmocniła swoją pozycję w muzycznym biznesie, co przypieczętowała dodatkowo wielką trasą koncertową po Ameryce i Europie. „Good Girl Gone Bad” osiągnęło w sumie status 36-cio krotnej platyny w co najmniej 20 krajach świata, a reedycja tej płyty zawierała kolejne hity „Take A Bow” oraz „Disturbia”.

Mający się wkrótce ukazać album „Rated R” z pewnością pogłębi dominację Rihanny na światowych listach przebojów, a ona przekroczy po raz kolejny granice w muzyce i modzie.

W świecie mody Rihanna szybko stała się ikona stylu. Nic, począwszy od jej niezwykłych fryzur po jej styl ubierania nie może przejść niezauważone i jest komentowane przez największe magazyny modowe świata.

Mając na koncie sukcesy zarówno w muzyce jak i modzie Rihanna postanowiła zrobić coś dla społeczności, która dawała jej od początku ogromne wsparcie. W 2006 roku stworzyła organizację Believe, której zadaniem jest pomoc służbie zdrowia  i szkołom. Współpracowała również przy różnych okazjach z DKMS, największym bankiem szpiku na świecie.

Dyskografia Rihanny i rosnący zbiór najbardziej pożądanych nagród showbusinessu pokazują, że to dopiero początek. Dzięki wyczuciu piękna, stylu i biznesu Rihanna stała się międzynarodową supergwiazdą, którą pozostanie na wiele lat. Podróż trwa!

Polecane

Share This