Karnawał to czas, kiedy króluje muzyka


2011.02.07

opublikował:

Karnawał to czas, kiedy króluje muzyka

Karnawał mamy w tym roku wyjątkowo długi, więc chyba każdy zdąży choć raz zaszaleć na balu, dyskotece czy w klubie. Amatorzy zabawy przy muzyce częściej, niż zwykle odwiedzają miejsca, gdzie mogą potańczyć i posłuchać muzyki. Dyskoteki i kluby cieszą się teraz wielką popularnością, a zorganizowanie balu karnawałowego na stałe wpisało się już w plany wielu firm czy organizacji. Cieszy to z pewnością właścicieli dyskotek, klubów i innych lokali rozrywkowych, bo imprezy organizowane o tej porze roku przynoszą chyba największe profity.

Muzyka jest jednym z podstawowym wyznaczników dobrej zabawy, to głównie pod jej kątem wybieramy lokale i miejsca, w których będziemy bawili się w czasie karnawału. Będąc właścicielem lokalu czy organizatorem imprezy warto, więc zadbać o dobrą muzykę pamiętając jednocześnie, że wykorzystanie muzyki w biznesie skutkuje koniecznością uiszczania opłat.

Związek Producentów Audio Video przypomina, że zgodnie z ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r., podmioty gospodarcze mają obowiązek odprowadzania opłat za publiczne odtwarzanie nagrań audio i wideo do wskazanych Organizacji Zbiorowego Zarządzania (ZPAV, ZAIKS, STOART, SAWP).

Za granie muzyki bez posiadania umowy z odpowiednimi Organizacjami Zbiorowego Zarządzania, przedsiębiorcy narażają się na wysokie kary pieniężne. Ostatnio nasiliły się kontrole przeprowadzane przez funkcjonariuszy wydziałów do walki z przestępczością gospodarczą. W przypadku braku wymaganej umowy, Związek Producentów Audio Video kieruje wnioski do prokuratury. – czytamy w oficjalnym komunikacie.

Przedsiębiorcy chcąc zapewnić udany wieczór swoim klientom powinni sobie zdać sprawę, że muzyka jest tak samo ważnym elementem biznesu jak napoje czy potrawy serwowane w ich lokalach. Badania pokazują, że muzyka ma ogromny wpływ na klientów lokali gastronomicznych i usługowych. Przyciąga ich do restauracji, barów, dyskotek. Powoduje, że dłużej tam zostają, wracają do nich i ostatecznie wydają w tych lokalach więcej pieniędzy.

Pamiętajmy jednak, że korzystając z muzyki, korzystamy z efektu pracy całego sztabu ludzi od kompozytora, autora tekstu, po producenta i wydawcę – przypomina ZPAV. Tym osobom należy się zapłata za ich pracę.

Więcej informacji na temat badań dotyczących znaczenia muzyki dla konsumenta można zaleźć na stronie http://www.zpav.pl/ozz/aktualnosci.php?idaktualnosci=201

Polecane

Share This