„Matematyka jest dość drażliwym słowem w wielu domach”, uważa Queen. „Jeżeli jednak przedstawimy ten przedmiot dzieciom w formie, która sprawia im przyjemność, wtedy nauczą się go. Bo rap to rzeczy, na którą dzieciaki odpowiadają. Nie mają żadnych problemów z zapamiętaniem piosenek.”
Dziś Queen jest poważanym i uznanym nauczycielem. Został nawet odznaczony specjalną nagrodą w swojej dziedzinie. Obecnie jego praca nie polega jedynie na nauce najmłodszych. Mężczyzna przekazuje swoje metody także rodzicom i opiekunom.
Jednak na początku nie było tak kolorowo. Wszystko zaczęło się od dnia, gdy uczniowie Queena powiedzieli mu, że jego lekcje są nudne. Równocześnie spotkał się z opinią, że przypomina Kanye Westa. To okazało się kluczowe. Wówczas to mężczyzna, który miał już do czynienia z rapem, albowiem było to jego zamiłowanie z czasów młodości, zdecydował się nagrać piosenkę pod tytułem „Funkcja liniowa”.
Środowisko nauczycielskie na początku odebrało pomysł ten sceptycznie. Dopiero Maria Borges, dyrektor Los Angeles Academy, doceniła innowacyjne rozwiązania Queena i gorąco je wsparła. „To zachęca dzieci”, uważa kobieta. „Piosenki rapowe są im znane, a wzory matematyczne nie stanowią wtedy dla nich takiego problemu.”
Piosenka Queena szybko zdobyła popularność wśród lokalnej młodzieży. „Nawet uczniowie z klas, których Queen nie uczy, śpiewają ten utwór”, zauważa 13-letni Kejon, kolejne cudownie oświecone dziecko nauki rap-nauczyciela (z 3- na 6).
„Porozmawiajmy o funkcji liniowej / I nie obchodzi mnie, że mi przerywasz / Okaż trochę szacunku / Mówię: `Masz jakieś pytanie do mnie? A co to jest y = ax b ?`”, rapuje Queen w swoim wielkim hicie.
Nauczyciel stale rozwija swoje metody. Mężczyzna uruchomił właśnie stronę MusicNotesOnline, na której reklamuje własne płyty CD i DVD. Planuje także rozszerzyć zakres omawianych w piosenkach przedmiotów i wyjść poza ramy matematyki.