Universal dogadał się z TikTokiem

Utwory największych światowych gwiazd wrócą na platformę.


2024.05.02

opublikował:

Universal dogadał się z TikTokiem

Foto: Kon Karampela / Unsplash.com

Na początku roku Universal Music Group poinformowało o zakończeniu współpracy z TikTokiem. Wytwórnia nie była zadowolona z tego, w jaki sposób utwory jej podopiecznych są wykorzystywane na platformie, a jeszcze bardziej z tego, jak TikTok się z nią rozlicza.

Nasza podstawowa misja jest prosta: pomagać naszym artystom i autorom piosenek w osiągnięciu ich największego potencjału twórczego i komercyjnego. Aby osiągnąć te cele, nasze zespoły wykorzystują swoją wiedzę i pasję do zawierania umów z partnerami na całym świecie, partnerami, którzy poważnie traktują swoje obowiązki w zakresie sprawiedliwego wynagradzania naszych artystów i autorów piosenek oraz traktują doświadczenia użytkowników z szacunkiem.

Jednym z tych partnerów jest TikTok, coraz bardziej wpływowa platforma z zaawansowaną technologią i ogromną bazą użytkowników na całym świecie. Podobnie jak w przypadku wielu innych platform, z którymi współpracujemy, sukces TikToka jako jednej z największych platform społecznościowych na świecie został zbudowany w dużej mierze na muzyce tworzonej przez naszych artystów i autorów piosenek. Jej kadra kierownicza z dumą publicznie stwierdza, że ​​’muzyka jest sercem TikTok’, a nasza analiza potwierdza, że ​​większość treści na TikTok zawiera muzykę, częściej niż na jakiejkolwiek innej dużej platformie społecznościowej – czytaliśmy w oficjalnym komunikacie.

Strony osiągnęły porozumienie

Po trzymiesięcznym impasie strony osiągnęły porozumienie, dzięki czemu utwory takich gwiazd jak Lady Gaga, The Weeknd, Ariana Grande, Drake i wielu innych wkrótce wrócą na platformę. UMG i TikTok dogadały się nie tylko w kwestiach finansowych, ale także ochrony artystów przed rozwojem sztucznej inteligencji.

Ten nowy rozdział w naszych relacjach z TikTokiem koncentruje się na wartości muzyki, prymacie ludzkiego artyzmu i dobrobycie społeczności twórców. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z zespołem TikToka, by móc wspierać interesy naszych artystów i autorów piosenek, a także wprowadzać innowacje w zakresie zaangażowania fanów, jednocześnie zwiększając monetyzację muzyki na platformach społecznościowych – komentuje sir Lucian Grainge, prezes i dyrektor generalny Universal Music Group.

Polecane

Share This