Kumernis, czyli o tym jak Świętej Panience broda rosła

Koncert

Bilety

Kumernis, czyli o tym jak Świętej Panience broda rosła

Scenografia do Kumernis to jedna z najbardziej olśniewających w całej twórczości Agaty Dudy-Gracz, jednej z najlepszych, polskich reżyserek. Córka znanego malarza konsekwentnie tworzy widowiska, w których dominuje obraz. Jest jednocześnie autorką scenografii i kostiumów. Niezwykle emocjonalny, a zarazem odważny spektakl. To teatr nowoczesny, wymagający, ale i dający w zamian wiele. W roli tytułowej zobaczymy Magdalenę Kumorek znaną szerszej publiczności z serialu „Przepis na życie”. Jej ukochanego Cyryla zagra Cezary Łukaszewicz występujący m. in. w serialu „Aż po sufit!”.

„Kumernis…” to historia młodej dziewczyny, która rozczarowana miłością do ukochanego Cyryla i otaczającą ją rzeczywistością postanawia zostać… świętą. Scenografię stanowi imponujących rozmiarów ikona – obraz, na którym rozgrywa się akcja sceniczna spektaklu. To pierwszy spektakl Teatru Muzycznego, gdzie cała muzyka wykonywana jest wyłącznie w oparciu o ludzkie głosy.

Agata Duda-Gracz pozostawia nas bezradnych wobec miłości. Niespełnionej, bluźnierczej i brutalnej. Niebezpiecznie sprzężonej z inną miłością, wspólną wszystkim bohaterom tej opowieści. Zdolną „duszę od pierdół uwolnić”. (teatralny.pl)

Pokazanie świata, tego, co uwiera w nim najbardziej, bez taniej kalkulacji, czy jakiś sceniczny chwyt się opłaca. (W sieci)

Kumernis w moim prywatnym rankingu teatralnym jest jedną z najciekawszych propozycji, jaka się na trójmiejskich scenach w ciągu kilku ostatnich lat pojawiła. (Radio Gdańsk)

Rollerkoaster środków wybebeszający widza z emocji i dramatyczne historie bohaterów. Wobec takiego zjawiska nie sposób pozostać obojętnym. (Dzielnice Wrocławia)

Przedstawienie o miłości. Wprost, bez osłonek, podpórek i asekuracji. W duchu słynnego hymnu z listu Św. Pawła. „…z nich zaś największa jest miłość. (Gazeta Prawna)

Mocny i wyjątkowy spektakl zapewne podzieli widownię na zachwyconych i oburzonych. (Dziennik Bałtycki)

Chwilami spektakl Dudy-Gracz boli jak przypalanie żelazem, momentami chce się od niego odwracać wzrok. Ale nie sposób przejść obok niego obojętnie. (Gazeta Wyborcza)

Teatr nowoczesny, wymagający, ale i dający w zamian wiele, obowiązkowa lektura teatralna każdego, wrażliwego odbiorcy kultury. (Gazeta Świętojańska)

Początkowo dowcipne, groteskowe, zabarwione ludycznym sentymentem sceny bardzo szybko zamieniają się w przerażający seans opresji wobec kobiet, których rola sprowadza się do usługiwania mężczyznom na każdym możliwym poziomie. (trójmiasto.pl).

Bilety

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane