Koncertowa środa w Warszawie


2011.11.09

opublikował:

Koncertowa środa w Warszawie

LENNY KRAVITZ

TORWAR

ul. Łazienkowska 6A

Rozkład godzinowy:

17:30 – otwarcie drzwi Early Entrance

18:00 – otwarcie drzwi

20:00 – 20:45 – Olivia Anna Livki

21:15 – LENNY KRAVITZ

Trasa Black and White Europe to całkiem nowa produkcja, wszystkie największe hity Lenny’ego a także  piosenki z nowego albumu.

Black and White America to rockowa-funkowy zbiór kawałków obfitujących w charakterystyczne dla Lenny’go riffy gitarowe, zniewalające melodie i niezaprzeczalny liryzm, które są znakami firmowymi artysty  przez całą 20-toletnią karierę.

Nagrane na album Black and White America na Bahamach i w Paryżu wokale i gitara są jak zawsze wyraziste i pokazują zaciekłość, z jaką artysta nagrywa i występuje na żywo. Multiinstrumentalista Kravitz wyprodukował, napisał i zaaranżował 16 kawałów na płytę.

Uważany za jednego z najwybitniejszych muzyków rockowych naszych czasów Lenny Kravitz wykroczył poza gatunki, style, rasę i klasę podczas 20-toletniej muzycznej kariery, która obfituje w silne wpływy muzyki soulowej, rockowej i funkowej lat 60-tych i 70-ych.  W okresie 1999 – 2002 dzięki kawałkom Dig In, Again, American Woman i Fly Away otrzymał cztery nagrody Grammy.

***

ALOE BLACC



PALLADIUM

ul. Złota 9

Start: godz. 20:00

Pochodzący z południowej Kalifornii Aloe Blacc rozpoczął swoją karierę muzyczną w 1995 roku. Wspólnie z producentem hip-hopowym Exile (współpracującym m.in. z Mobb Deep, 50 Cent) utworzyli grupę Emanon, która w swej twórczości skupiała się na Indie Rap. Kilka lat później Aloe, podczas europejskiego tournee z grupą Lootpack, poznał mało wówczas znanego producenta i rapera Madlib. Znajomość z Madlibem i jego bratem Oh No zaowocowała w 2006 roku debiutanckim albumem Aloe Blacc’a Shine Through. 

Ostatni album „Good Things” ukazał się w USA nakładem Stones Throw Records w 2010 roku. Producentami albumu są Leon „El” Michels i Jeff Silverman, właściciele wytwórni Truth & Soul. Zespół, który towarzyszył Aloe Blacc podczas nagrywania płyty znany jest, jako The Expressions lub El Michels Affair. Światową sławę przyniósł mi utwór „I Need A Dolar”, który podbił listy przebojów w Europie i USA. Mieszanka muzyki funk, z domieszką hip-hopu, ociekająca stylem vintage, tak w skrócie można opisać tą wyjątkową piosenkę. Warto dodać, że jest ona również tematem przewodnim popularnego programu telewizji HBO – „How To Make It In America”.

Aloe jest artystą wszechstronnym – rapuje, śpiewa w dwóch językach (angielskim i hiszpańskim), produkuje, gra na trąbce, świetnie tańczy i ma doskonały kontakt z publicznością



KUP BILET NA TO WYDARZENIE:

***

PAT METHENY TRIO



SALA KONGRESOWA

Plac Defilad 1

Pat Metheny urodził się 12 sierpnia 1954 roku w Kansas i pochodzi z muzycznej rodziny. Mając 8 lat zaczął grać na trąbce a cztery lata później wybrał gitarę. Wkrótce rozpoczął regularną współpracę z najlepszymi zespołami jazzowymi w swoim stanie, zdobywając cenne doświadczenie w niezwykle młodym wieku. Profesjonalny debiut artysty na międzynarodowej scenie jazzowej nastąpił w roku 1974.

Pat Metheny swoją technikę doskonalił na Uniwersytecie w Miami oraz w słynnej Berklee College of Music w Bostonie. Tam właśnie na zdolności studenta zwrócił uwagę wykładowca oraz wibrafonista Gary Burton, który zaproponował Metheny’emu współpracę. W zespole Gary`ego Burtona Metheny spędził trzy lata, przejawiając charakterystyczny styl będący mieszanką swobodnej artykulacji oraz zaawansowanej rytmicznej i harmonicznej wrażliwości. Ten sposób improwizacji był z założenia nowatorski, jednak głęboko zakorzeniony w tradycji jazzowej.

Wraz z wydaniem pierwszego albumu „ Bright Size Life” w 1975 roku, Pat Metheny odkrył na nowo brzmienie tradycyjnej gitary jazzowej dla nowego pokolenia muzyków. Przez całą karierę artysta pracował nad udoskonalaniem improwizacyjnego i dźwiękowego potencjału tego instrumentu. W dorobku artysty znajdują się kompozycje na gitary solo, małe zespoły, instrumenty elektryczne i akustyczne, duże orkiestry jak również utwory baletowe. O wszechstronności Methenego świadczyć może współpraca jaką nawiązał z największymi gwiadami, takimi jak: Steve Reich, Ornette Coleman, Herbie Hancock, Jim Hall, Milton Nascimento i David Bowie. Warto dodać, że już od ponad dwudziestu lat Pat Metheny współpracuje z pianistą jazzowym Lyle Maysem, a ich kooperacja porównywana jest zarówno przez krytyków jak i słuchaczy do tak wybitnych duetów jak Lennon/McCartney czy Ellington/Strayhorn

Pat Metheny jest nie tylko znakomitym muzykiem, ale również aktywnie działa na polu akademickim. W wieku 18 lat został najmłodszym nauczycielem muzyki na Uniwersytecie w Miami, a rok później na amerykańskiej wyższej uczelni muzycznej – Berklee College of Music, gdzie w roku 1996 otrzymał tytuł doktora. Co więcej, Pat Metheny prowadzi liczne warsztaty muzyczne na całym świecie od Dutch Royal Conservatory do Thelonius Monk Institute of Jazz i sal wykładowych Azji i Południowej Ameryki. Jest też prawdziwym muzycznym pionierem w dziedzinie muzyki elektronicznej i jednym z pierwszych muzyków jazzowych, który potraktował syntezator jako poważny instrument muzyczny. Na wiele lat przed wynalezieniem technologii MIDI, Metheny uzywał Synclavier jako narzędzia kompozytorskiego. Był również kluczową postacią przy opracowywaniu kilku nowych rodzajów gitar takich jak: akustycznej gitary sopranowej, 42- strunowej gitary Pikasso, gitary Ibanez PM-100 oraz różnorodnych innych typowych instrumentów.

Jedną rzeczą jest osiągnąć popularność jako muzyk, lecz zupełnie czymś innym jest otrzymywać tego rodzaju uznanie, jakie zdobył wśród krytyków i rówieśników. W ciągu lat wygrał niezliczone ankiety na „Najlepszego Jazzowego Gitarzystę” i nagrody w tym Złote Płyty za „(Still Life) Talking”, „Letter from Home” oraz „Secret Story”. Zdobył też sześciokrotnie nagrody Grammy w różnorodnych kategoriach muzycznych w tym Najlepszą Rockową Instrumentację, Najlepsze Współczesne Nagrania Jazzowe, Najlepsze Jazzowe Solo Instrumentalne, Najlepszą Kompozycję Instrumentalną. Pat Metheny Group zdobyła bezprecedensowo po kolei siedem Grammy za siedem kolejnych albumów.

Metheny spędza większość swojego życia w podróży, dając średnio 120-240 koncertów rocznie od 1974 roku. W chwili pisania tej biografii, nadal jest najjaśniejszą gwiazdą jazzowej społeczności, poświęcając czas zarówno na swoje własne projekty, pojawiających się artystów jak i stałych weteranów, pomagają im dotrzeć do ich publiczności jak też zrealizować ich własne artystyczne wizje.

Polecane

Share This