„Polska festivalami stoi”

Wyniki badania ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego na Epanel.pl


2010.09.13

opublikował:

„Polska festivalami stoi”

Idzie jesień, a tym samym zbliża się koniec sezonu letnich festiwali muzycznych. Przed nami długie miesiące wyczekiwania na przyszłoroczne plenerowe imprezy. Okazuję się, że w tym roku największą popularnością wśród Polaków cieszyły się Heineken Open’er Festival, Coke Life Music Festiwal oraz Orange Warsaw Festival – wynika z najnowszego badania ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego na Epanel.pl.  Były one również uważane przez respondentów za najbardziej wartościowe muzycznie.

Heineken Open’er Festival, Coke Life Music Festiwal oraz Orange Warsaw Festival to festiwale, na których pojawiają się największe gwiazdy muzyki popularnej. To wielkie przedsięwzięcia, za którymi stoją duże pieniądze. W związku z tym towarzyszy im największa akcja promocyjna. Nie dziwi więc fakt, że są one najbardziej znane i doceniane przez respondentów” – mówi Krzysztof Szczerbacz, Manager Badań Online w ARC Rynek i Opinia. „Mniejsze festiwale, ukierunkowane na niszowy rodzaj muzyki nie są w stanie z nimi konkurować. Na przykład Tauron Nowa Muzyka czy Audioriver tworzone są dla wąskiej grupy fanów muzyki elektronicznej. Nie są nastawione na masowego odbiorcę” – dodaje.

Powodów, dla których Polacy jeżdżą na festiwale muzyczne jest sporo. Do najczęściej wymienianych należą dobra zabawa i atmosfera (72 proc.) oraz możliwość usłyszenia gwiazd światowej muzyki (47 proc.). Co trzeci respondent jest zdania, że festiwale, które odwiedza są klasą samą w sobie. Inne wymieniane powody to: „tam po prostu trzeba być” (32 proc.), możliwość poznania interesujących ludzi (27 proc.) oraz jeden ze sposobów urozmaicenia wakacji (22 proc.).

Z udziałem w festiwalu wiążą się dodatkowe koszty. Nie tylko trzeba kupić bilet, ale również opłacić nocleg, jedzenie i dojazd. Niespełna 1/3 badanych wdaje na uczestnictwo w jeden imprezie festiwalowej od 400 do 599 zł. Dla 13 proc. to wydatek rzędu 600-799 zł, a 6 proc. przeznacza na ten cel ponad 1000 zł. Co ciekawe, w grupie wiekowej 25-34 lat procent osób zdolnych wydać tę sumę pieniędzy jest znacznie wyższy i wynosi 11 proc.

Polecane

Share This