Ola Rzepka: „Wszyscy, którzy znają Drekoty z EPki Trafostacja oraz występów na żywo, na płycie znajdą wzbogacone brzmienie zespołu, które odpowiada temu, co miałam w głowie komponując poszczególne piosenki. I co najważniejsze, udało nam się zachować także energię, która wytwarza się podczas koncertów. Persentyna to swoista serpentyna dźwięków.”
Realizacją i produkcją nagrań zajął się Kuba Łuka, producent i muzyk kojarzony m.in. z zespołami MorF, Pasimito, a także solowego projektu Blare For A.
Kuba Łuka: „W trakcie nagrywania oraz produkcji płyty najtrudniejsze było pogodzenie wszechobecnego syntetycznego brzmienia klawiszy z punkową duszą Drekotów. W pewnym momencie jasne było, że jedyne co możemy zrobić, to po prostu zacząć powoli burzyć i krzywić elektroniczny, krystalicznie czysty szkielet, na którym początkowo cały materiał osadziliśmy.”
Na płycie obok elektroniki pojawia się zatem także klasyczny fortepian, rozstrojone pianino, jak i radzieckie organy Venta. Perkusja, która stanowi bardzo istotny składnik muzyki Drekotów, nagrana została z wykorzystaniem 23 mikrofonów. Wszystko po to, aby końcowe brzmienie instrumentu pozostało możliwie jak najbardziej naturalne i przestrzenne. Dodatkowy kontrast dla elektroniki stanowią instrumenty akustyczne, poza skrzypcami na płycie usłyszeć będzie można cytrę, kastaniety, a także ziele angielskie oraz… świerszcze.
Ostatecznym masteringiem materiału zajął się Marcin Bors, znany ze współpracy z takimi artystami jak Hey, Pogodno czy Monika Brodka, a okładkę zaprojektował Michał Jońca.
Spis utworów:
1. Listopad
2. Poddania
3. Drekoty
4. Parestezja
5. Skrzypię
6. Raut
7. Masłem
8. Tramwaj
9. Za
10. Plan B
11. Kontinuum
12. Powrót
13. Szary
Album promuje singiel „Za”, do którego powstał klip autorstwa Michała Friedricha na podstawie pomysłu Wojtka Olszenki