Środowisko hip-hopowe przeciwko H&M

"Horrible Merchandise" i logo przerobione na "sHaMe".


2018.01.11

opublikował:

Środowisko hip-hopowe przeciwko H&M

fot. P. Tarasewicz

Właściciele marki H&M i osoby odpowiedzialne za ekspozycję produktów na jej stronie internetowej, nie podejrzewali, że jedno niefortunne zdjęcie może uderzyć w nich tak mocno. Publikacja ilustracji przedstawiającej czarnoskórego chłopca w bluzie z napisem „najfajniejsza małpa w dżungli” przełożyła się na zerwanie kontraktów przez współpracujących z marką artystów. The Weeknd i G-Eazy zapowiedzieli, że w zaistniałej sytuacji nie wyobrażają sobie, mieli projektować dla H&M odzież.

The Weeknd i G-Eazy nie są jedynymi artystami reagującymi na zachowanie H&M. Dezaprobatę wyrażają także inni twórcy związani mniej lub bardziej bezpośrednio ze środowiskiem hip-hopowym. Snoop Dogg, T.I., Diddy (a od niedawna także Love) i Chris Brown opublikowali grafiki z przerobionymi wersjami bluz, PushaT zaprezentował logo marki przerobione na napis sHaMe (z ang. wstyd), a Plies nazywa produkty “okropnymi” (Horrible Merchandise od skrótu H&M).

Polecane