Wielkie Joł wspiera akcję Lace Up. Save Lives


2009.12.12

opublikował:

Wielkie Joł wspiera akcję Lace Up. Save Lives

Firma Nike i Bono łączą siły w Projekcie (RED), by dzięki potędze sportu i muzyki wspólnie walczyć z HIV/AIDS w Afryce. Ekipa Wielkie Joł również włącza się do akcji pod hasłem Lace Up. Save Lives.

Londyn, Wielka Brytania (30 listopada 2009 r.) – W przeddzień Światowego Dnia Walki z Aids czołowi piłkarze świata spotkali się na jednej scenie z Bono, aby ogłosić rozpoczęcie współpracy między firmąNIKE i projektem (RED). Wśród gwiazd futbolu znaleźli się Didier Drogba (Chelsea), Joe Cole (Chelsea),Andriej Arszawin (Arsenal), Marco Materazzi (Inter Milan), Denilson (Arsenal),Lucas Neill (Everton), Clint Dempsey (Fulham) i Seol Ki-Hyeon (Fulham).

Wspólna akcja Nike i (RED) to dwutorowe podejście do zwalczania HIV/AIDS w Afryce – poprzez programy edukacyjne i wsparcie medyczne dla potrzebujących. Autorzy projektu mają nadzieję, że dzięki popularności i potędze sportu, jakim jest piłka nożna, zachęcą do walki z Aids w Afryce młodych ludzi całego świata.

O nawiązaniu współpracy powiadomili wspólnie Mark Parker, Dyrektor Generalny firmy NIKE Inc., Susan Smith Ellis, Prezes (RED) oraz profesor Michel D. Kazatchkine, Dyrektor Globalnego Funduszu ds. Walki z AIDS, Gruźlicą i Malarią. Wsparły ich gwiazdy światowego futbolu oraz lider grupy U2 – Bono, współtwórca projektu(RED). Wszystko po to, by podkreślić konieczność wspólnego działania i zaangażowania na rzecz wyeliminowania AIDS z terenów Afryki.

Walka z AIDS w Afryce wymaga pomocy ze strony uznanych marek, które nawiązały oparty na zaufaniu dialog z konsumentami i mogą pobudzić ich do działania„, powiedziała Susan Smith Ellis, Prezes (RED).

Nike to doskonały partner, który wie, jak łączyć edukację i sport. Dzięki temu możemy efektywnie budować świadomość konieczności społecznych zmian i zrozumienia dla problematyki HIV/AIDS. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Nike dołącza do naszego projektu„, dodała Smith Ellis.

Nike może się poszczycić wsparciem dobroczynnych akcji o globalnym zasięgu poprzez zwiększanie świadomości i zaangażowania konsumentów. „Wykorzystując piłkę nożną jako katalizator, dołączamy do projektu (RED), aby wspólnie walczyć z HIV/AIDS w Afryce. Jako globalna marka i kreatywna firma, Nike ma szansę odegrać istotną rolę w nagłośnieniu tego ważnego problemu„, powiedział Mark Parker, Dyrektor Generalny NIKE, Inc.

Koncepcja Nike i (RED) jest prosta: pod hasłem Lace Up. Save Lives. („Zasznuruj buty. Ratuj życie”) partnerzy zachęcają do zakupu pary sznurówek (NIKE)RED, specjalnie wyprodukowanych na ten cel. Firma Nike przekaże100% dochodu ze sprzedaży każdej pary sznurówek (NIKE)RED do równego podziału pomiędzy Globalny Fundusz ds. Walki z AIDS, Gruźlicą i Malarią, który dostarcza lekarstwa osobom chorym na HIV i związane z piłką nożną inicjatywy społeczne podejmowane przez Nike, które służą edukacji i zrozumieniu zasad zapobiegania HIV/AIDS. Taki rodzaj współpracy pozwolą na pozyskanie wsparcia medycznego

i edukacyjnego.

W działaniach na rzecz redukcji zakażeń HIV/AIDS w Afryce poczyniono postępy: w czternastu krajach tego kontynentu odnotowano spadek liczby zachorowań. To dowód na to, że walka z HIV/AIDS może być efektywna. Mimo to AIDS pozostaje jednym z największych zagrożeń we współczesnym świecie. Szacuje się, że w subsaharyjskiej Afryce codziennie umiera na AIDS ok. 3800 mężczyzn, kobiet i dzieci, a wirusem HIV zaraża się 6000 osób w wieku 15-24 lat.

Sznurówki (NIKE)RED w piękny sposób wiążą sportowców całego świata z ludźmi żyjącymi w ciągłym zagrożeniu HIV/AIDS„, powiedział profesor Michel D. Kazatchkine, Dyrektor Globalnego Funduszu ds. Walki z AIDS, Gruźlicą i Malarią. I dodaje: „Noszenie sznurówek (NIKE)RED to znak troski o losy innych ludzi – to też pomoc i ochrona dla milionów osób, które codziennie narażone są na zarażenie lub walczą z HIV/AIDS„.

Projektowi (RED) udało się wykreować model działania, który pozwala firmom na wsparcie walki z AIDS w Afryce na dużą skalę. Współpraca z naszymi parterami to nie tylko środki na zakup lekarstw i ratowanie życia ludzkiego, ale przede wszystkim dowód dla sektora publicznego, że taki model współpracy działa – dzięki temu mamy szansę na dodatkowe wsparcie„, powiedział dr Tedros Adhanom Ghebreyesus, Minister Zdrowia Etiopii i Przewodniczący Zarządu Globalnego Funduszu.”Włączenie się firmy Nike do inicjatywy (RED) znacznie wzmocni nasze działania: przekażemy milionom fanów futbolu na całym świecie apel o zaangażowanie się w problematykę AIDS dzięki ich pasję do sportu„, dodał Ghebreyesus.

Globalną inicjatywę wspierają również polscy piłkarze. W czerwonych sznurówkach będą grać min. Kuba Błaszczykowski (Borussia Dortmund), Paweł Brożek (Wisław Kraków), Jakub Rzeźniczak (Legia Warszawa),Roger Guereiro (AEK Athens), Jakub Wilk (Lech Poznań), Dawid Jańczyk (Lokeren/CSK Moskwa), Janusz Garncarczyk (Śląsk Wrocław).

Od wielu lat staram się pomagać osobom potrzebującym w mojej rodzinnej miejscowości, dlatego naturalnym było dla mnie dołączenie się do (RED). Każdy z nas może wesprzeć tą światową akcję: wystarczy kupić sznurówki, zawiązać je w butach lub na nadgarstku, pokazywać innym i w ten sposób szerzyć informację o (RED). To prosta czynność, a może zdziałać wiele dobrego„, powiedział Kuba Błaszczykowski. Paweł Brożek dodaje: „Futbol to najpopularniejszy sport na świecie i dzięki temu piłkarze mogą dotrzeć z prośbą o pomoc do milionów kibiców. Wspieram (RED) i zachęcam wszystkich fanów piłki, by zrobili to samo„.

1 grudnia br. sznurowadła (NIKE)RED pojawią się w sklepach firmy Nike. Będą też dostępne na stronie http://nike.com/. W Polsce można je kupić w największych salonach Nike w całym kraju w cenie 16 zł za parę (dostępne będą trzy długości: 90, 105 i 120 cm). W kolejnych miesiącach przewidziane jest wprowadzenie do sprzedaży kolejnych produktów z linii (NIKE)RED.

Polecane

Share This