Do powstania i realizacji projektu w wielkiej mierze przyczynił się Gustavo Pazos – związany z Amsterdamem pisarz i producent, który odwiedził Saluzziego w Buenos Aires w 2004r. Dzięki zainteresowaniu ze strony holenderskiej orkiestry Metropole Orchestra możliwe stało się wykonanie muzyki bandoneonisty w Amsterdamie.
Dino Saluzzi urodził się w północnej Argentynie Swoją pierwszą grupę założył w wieku 14 lat. Profesjonalną grę zaczął w czasie studiów w Buenos Aires, gdzie zaprzyjaźnił się z Astorem Piazzollą. W latach pięćdziesiątych wyraźniej skupił się na swoich kompozycjach i wykorzystywaniu elementów muzyki folklorystycznej. Dyskografia Saluzziego sięga początku 1980r. Wśród europejskich i amerykańskich muzyków, z którymi nagrywał są Charlie Haden, Palle Mikkelborg i Pierre Favre (wspólny album Once Upon A Time – Far Away In The South), Enrico Rava (Volver), Marc Johnson (Cité de la Musique), Tomasz Stanko i John Surman (From The Green Hill T.Stańko), czy Palle Danielsson (Responsorium).
Na temat krążka Kultrum w 1996r. prestiżowy magazyn Gramophone napisał:
“To szczególne nagranie jest być może najlepszym, kiedykolwiek przeze mnie usłyszanym przykładem muzyki, która naturalnie wyrasta z połączenia tradycji tango i folkloru Ameryki Południowej oraz europejskiego kwartetu smyczkowego”.
Muzyczna współpraca braci Dino i Felixa Saluzzich trwa od ponad 60 lat. Saksofonista często pracuje z bratem czego dowodem są m. in. albumy Mojotoro i Juan Condori. Felix tworzy również z Dino i Anją Lechner nowe trio, które powstało jako rezultat wspólnych doświadczeń podczas pracy nad El Encuentro. Anja Lechner gra z Dino od połowy lat 90-tych. Nagrali razem takie albumy jak np. Kultrum czy Ojos Negros. Występujący gościnnie z Metropole Orchestra dyrygent Jules Buckley pracował z takimi muzykami jak Airto Moreira i Briana Eno czy Arctic Monkeys. Jest założycielem i dyrektorem Heritage Orchestra.